Fjällräven Classic 6-13 augusti

Jag (Louise) är just hemkommen från Högalidskolan/Malmfältens Folkhögskola/Camp Ripan fylld med information om Fjällräven Classic. Efter att jag i tre års tid har tagit emot vandrare när de har behövt checka in i receptionen på Abisko Turiststation, så blev jag nyfiken på Fjällräven Classic. Därför bestämde jag mig i år för att försöka få plats som funktionär på evenemanget via Aktivut/Fjällräven.

Med andra ord var jag nyfiken på vad som sker innan vandrarna dyker upp vid start (all planering och alla förberedelser inför detta). Jag var också nyfiken på vad som händer efter start tills de står där i receptionen och hoppas på att få övernattning på Turiststationen. Min första funktionärsplacering blev i Nikkaluokta, vilket i och för sig hade varit kul då man sällan åker åt det hållet i vanliga fall. Men sedan visade det sig att en del funktionärer ändrade på sina val och då blev det Abisko för mig istället - vilket egentligen passar mig bättre.

Så, imorgon åker vi till Abisko och där väntar åtta spännande dagar i Infotältet på Fjällräven Classic. Det ska bli riktigt roligt! Vi syns väl där?

Kolla gärna på Fjällrävens egna blogg: fjallravenbloggen.se

Är ni nyfikna på hur det går för alla deltagare? Kanske har ni någon kompis som ska var med? Här kan ni följa Resultatlistan och se hur det går för alla deltagare. Den 6:e börjar det!

Kommentarer