Morgonrodnad och folkmusik

I tidigare inlägg har jag skrivit om färger och det känns ganska passande att fortsätta på det temat. När jag gick till jobbet häromdagen hade inte solen gått upp ännu men var på god väg att göra det. Det gjorde att himlen skiftade i både orangegula och lilarosa toner. Återigen var jag glad att jag hade kameran med mig för att fånga det ögonblicket. 

Senare på kvällen skulle det vara folkmusik i STF Abisko Turiststations "pub" även kallat Storstugan. Kvällens band Tjottahejti Express innehöll bland annat riksspelemannen Daniel Wikslund och hans bandkollega Torsten. Historien förtäljer inte om bandnamnet existerat sedan tidigare eller om det skapades för stunden. Kul namnval var det iallafall. Kvällen bjöd på egenkomponerade sånger, covers som "Hooked on a feeling" samt en thailändsk låt till ära för de thailändska turister som satt i publiken. 

Några i publiken började att dansa bugg och stämningen var på topp!







Kommentarer